sobota, 31 października 2015

Od Meliendore Cd Riki

- Mizu no Yume - powtórzyłem w zamyśleniu.
Nie wiem dlaczego, ale ta nazwa zdawała mi się dziwnie znajoma. Wzruszyłem jednak ramionami; nic nie mogłem sobie przypomnieć.
- Ma w sobie coś hipnotyzującego - stwierdziłem zdziwiony.
- O, rzeczywiście - przyznała wadera.
Wpatrywaliśmy się w bystrą rzekę Argusowym okiem.
- Ta rzeka nie jest rzeką - powiedziałem, przerywając długie milczenie.
- Jak ,, rzeka '' może ,, nie być rzeką " ? - odparła zagubiona Riki.
- Może - uśmiechnąłem się tajemniczo. - Zresztą, sama zaraz zobaczysz.
Rozciągnąłem moje śnieżnobiałe łapki i położyłem się na pobliskim głazie. Wlepiłem wzrok w rwącą wodę i parsknąłem dyskretnym śmiechem na widok nic nie rozumiejącej wadery.
Po chwili, jak gdyby nigdy nic, rzeka wstała przybierając człekokształtną postać. Zrobiła kilka kroków, po czym rozbiła się na krople. W miejscu przebywania tego... czegoś zaczęła płynąć rzeka, tym razem prawdziwa.
- Co to było? - zapytała z uśmiechem zdezorientowana wilczyca.
- Już Ci tłumacze. To był demon, dokładniej stwór leśny. Na codzień udaje jeziora, stawy, czy też, jak w tym przypadku - rzeki. Takich jak on jest masa. Jedne posiadają rozum, inne udają, że go mają, a niektóre są pod postacią roślin i są kompletnie nieświadome. One są wszędzie; należy tylko uważnie patrzeć - pochwaliłem się, dumny ze swojej wiedzy.
< Riki??  >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon
NewMooni
SOTT